Exhibitor

Dennert Poraver GmbH

Stand: 302

Telephone: +49 9552 92977-51
Website: https://poraver.com/it/
Address: Mozartweg 1, Schlüsselfeld, 96132, Germany

Company Profile

Dennert Poraver GmbH è leader mondiale nello sviluppo, nella produzione e nella distribuzione di vetro espanso. Il Poraver® è un riempitivo leggero ecologico di alta qualità, ottenuto da vetro riciclato, che viene utilizzato in un'ampia gamma di prodotti industriali, oltre che in molteplici applicazioni nell'industria dei materiali da costruzione.

Il Poraver® è prodotto industrialmente in tre stabilimenti in Europa e in Nord America. Nel nostro stabilimento di Postbauer-Heng, vicino a Norimberga, produciamo Poraver® per il mercato europeo dal 1983. Nel 2007 è stato aperto un altro stabilimento Poraver® a Innisfil (Canada) per rifornire i mercati di Canada e Stati Uniti. Presso il sito di Schlüsselfeld è in corso di costruzione il terzo impianto di produzione all'avanguardia, che sarà messo in funzione entro la fine del 2022. Qui verranno prodotte sfere di vetro cave poraSpheres®.

Le sfere di vetro cave poraSpheres® sono l'ulteriore sviluppo del collaudato aggregato leggero e il risultato di anni di ricerca. A differenza del Poraver®, le poraSpheres® non hanno una struttura interna multicellulare, ma un'unica cavità. Questa struttura, in combinazione con una superficie chiusa, si traduce in una ulteriore e significativa riduzione dell’assorbimento d'acqua, in una densità di massa dei grani significativamente più bassa e, rispetto alla resistenza alla compressione assiale del Poraver®, in una resistenza isostatica estremamente elevata. Come il Poraver®, le poraSpheres® sono prodotte esclusivamente con vetro riciclato, e hanno le stesse proprietà ecologiche del Poraver®, che ha dato prova di sé per decenni.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dennert Poraver GmbH is the world market leader in the development, manufacture and distribution of expanded glass. Poraver® is a high-quality, ecological lightweight filler made from recycled glass which, in addition to applications in the building materials industry, is used in a wide range of industrial products across all sectors.

Poraver® is industrially manufactured at three sites in Europe and North America. At our production plant in Postbauer-Heng near Nuremberg, we have been manufacturing Poraver® for the European market since 1983. In 2007, a further Poraver® plant was opened in Innisfil (Canada) to supply the markets in Canada and the USA. At the Schlüsselfeld site, the third state-of-the-art production plant is currently being built and will come on stream before the end of 2022. Here, poraSpheres® hollow glass spheres will be produced.

poraSpheres® hollow glass microspheres are the further development of the proven lightweight aggregate and the result of years of research work. In contrast to Poraver®, poraSpheres® do not have an internal multicellular structure, but a single hollow space. This structure, in combination with a closed surface, results in a further significantly reduced water absorption, a significantly lower grain bulk density and, compared to the axial compressive strength of Poraver®, an extremely high isostatic strength. Like Poraver®, poraSpheres® are manufactured from recycled glass and have the same environmentally friendly properties as Poraver®, which has been proven for decades.